Türkiye’nin görüntülü haber servisi yapan ilk özel sektör şirketi olan İhlas Haber Ajansı (İHA) 1994 yılında kurulmuştur. Özel televizyonların yayın hayatına başlaması ile birlikte, doğru, hızlı ve objektif haberciliği kendisine ilke edinen İHA, Türkiye’de 25 bölge müdürlüğü ile 81 ilde hizmet vermektedir.

İHA, yurt içinde ve dışında, çalışan kadrolu ve telifli 850’yi aşkın personeli, 460 kamerası ve 320 dijital fotoğraf makinesiyle, görüntülü, yazılı ve fotoğraflı haber üretmektedir. Merkezine ulaşan ve işlenen haberlerden, günde ortalama 300 görüntü, 1.000 haber metni ve 3.000 fotoğraf, İHA abonesi olan radyo, televizyon, gazete, web sitesi ve kurumlara uydu ve internet üzerinden servis edilmektedir. Dünya çapında ajans faaliyetlerinde bulunan İHA, haberlere hızlı ulaşma, canlı yayın yapabilme, farklı ülkelerde teknik altyapı imkânları bulundurabilme yeteneklerine sahiptir. İHA, operasyonel güç, hız ve aktivasyon açısından değerlendirildiğinde bölgesinin en güçlü ajanslarından biridir. Kurulduğu yıldan itibaren teşkilatlanmaya ve teknolojik yatırımlarına hız kesmeden devam eden İHA, dünyada canlı yayın aracı ve 4.5 G canlı yayın cihazları bakımından etkili haber ajanslarından biridir. Halen 100 den fazla drone kullanarak habercilikte yeni bir soluk getirmiştir.

Çoğu Türkiye dışında olmak üzere kendisine ait 32 uplink noktası (uydu haberleşme noktası) olan İHA, bu sayede olayların kaynağına çok hızlı ulaşarak canlı yayın yapabilmekte, bunları uydu üzerinden tüm dünyaya servis edebilmektedir. İHA’nın Türkiye’de de 250 noktadan  görüntü aktarma kabiliyeti bulunmaktadır.

Hizmet çeşitliliğini teknolojik altyapısının güçlenmesine paralel olarak artıran İHA, 11 Eylül olayları sonrasında değişen dünya konjonktürü sebebiyle, faaliyet alanını İran, Irak, Afganistan, Pakistan, Rusya, Yunanistan, Kosova, İsrail, Filistin ve Orta Asya Türk Cumhuriyetleri’nde yoğunlaştırmıştır. Haber aktarımında çok hızlı hareket edebilen İHA, yurt içi haber akışındaki rakipsizliğinin yanında, özellikle bölge ülkelerine ait haberlerde önemli bir haber kaynağı olmaktadır. Irak’taki savaşta İHA, savaşın sürdüğü bütün bölgelerde, çok sayıda uydu uplink sistemi ve haber ekipleriyle büyük bir yayıncılık başarısı sergilemiştir. Savaş sonrası güvenlik, mezhep çatışmaları, yeni siyasi oluşumlar ortamında çalışmasını genişleten İHA, Irak bölgesinde haber ve yayıncılık hizmeti vermeye başlamış ve o günden bugüne bu çalışmayı başarılı bir şekilde sürdürmüştür.

Türkiye’de 140’dan fazla televizyon abonesi bulunan İHA’nın yurtdışında da; Almanya, İngiltere, Mısır, Katar, Birleşik Arap Emirlikleri Azerbaycan, Gürcistan ve Irak’ta çok sayıda müşterisi bulunmaktadır.

İHA, Türkiye’de görüntülerini dijital olarak arşivleyen ilk ajanstır. Böylece İHA ’nın arşivinde 1.500.000’in üzerinde görüntü ve 4.850.000’den fazla haber dijital olarak saklanmaktadır.

Sivil ve Resmi kurum ve derneklerle ticari şirketlerin etkinliklerini, özel prodüksiyon çalışması ile görüntülü ve yazılı medyaya etkin bir şekilde ulaştıran İHA, Türkiye’de gelişen kurumsal haber konusuna yoğunlaşmıştır. Bu çerçevede kongre, festival ve sağlık turizmi şeklindeki etkinliklerin telekonferans yöntemi ile canlı yayınlanması konularında İHA, Türkiye’de öncü bir görev üstlenmiş ve önde gelen bir ajans olmuştur.

Kendi teknik servisi tarafından iç aksamı üretilen canlı yayın araçlarını kullanan İHA, bu sistem ve araçlarla Türkiye ve dünyanın çeşitli bölgelerinde hizmet vermektedir. Hizmet verdiği bölgeleri ve kalitesini artırma çabası içinde olan İHA, Washington, Londra, Berlin gibi önemli şehirlerde bir çok kanala stüdyo hizmetleri dahil ajans hizmeti sunmaktadır. Yurtiçinde İstanbul, İzmir, Ankara, Gaziantep stüdyoları faaliyete geçmiş olup bu stüdyolardan da tüm yurtiçi ve yurtdışı müşterilerine hizmet verilmektedir. Türkiye içerisindeki müşteri sayısını 2.000’in üzerine çıkaran İHA, yapılan bu çalışmalar ile ulusal medyanın olduğu kadar yerel ve bölgesel medyanın da haber ihtiyaçlarını hızlı ve güvenilir şekilde temin etmelerinde ajans olarak önemli destek vermektedir.

İHA, olayları ilk, doğru, objektif olarak kamuoyuna duyurma misyonunu başarılı bir şekilde devam ettirmektedir. Türkiye’de farklı yayıncılık ilkeleri olan 2 bin den fazla kurum, gazete, televizyon, internet sitesi, yayınlarını İHA haberleri ile şekillendirmektedir.